Zdravé opalování

Jak naše solária fungují, a co Vám mohou přinést

Jednoduché opalování je záležitostí včerejška. Budoucnost celého solárního odvětví je ve znamení prevence a wellnes. Nová solária od společnosti Mega Sun sledují trendy doby a směřují k celistvému zážitku životní pohody se vším co dělá dobře tělu i duchu. Solária disponují systémem šetrného opalování CPI, který zaručuje maximální výkon, ale zároveň je šetrný k vašemu zdraví. Solária jsou vybavena systémem P2. Jedná se o pigmentové zářivky díky kterým se podařilo sloučit záření UV – A a UV- B. Dvojitý sluneční systém za prvé umožňuje rychlou tvorbu melaninu a tím intenzivní zhnědnutí za druhé tvorbou vitaminu D3.

Jaká solária v našem fitness najdete?

Solária ve fitness station uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky.

Solárium Megasun 4000

Megasun3000

Solárium megasun 4000

Pohodlnější opalování Vám zajistí ergonomicky navržený povrch lehátka s opěrkou hlavy.

Solárium megasun 5600

Megasun5600

Solárium megasun 5600

s novodobými reflektory pro ještě lepší rozložení výkonu. Multifunkční displej, přehledné ovládání přístroje

Solárium open sky

Opensky

Solárium Open sky

pro nejnáročnější klienty. Solarium navrženo pro opalování ve stoje. Dosáhněte dokonalého opálení s šetrnou technologií MEGASUN.

Cena solária

Kolik u nás za solárium zaplatíte

Co byste měli vědet o zásadách zdravého opalování

Pravidla a zásady zdrávého opalování, které jste možná nevěděli.

Zásady zdravého opalování

  • Vždy používejte ochranné brýle.
  • Před opalováním odstraňte veškerou kosmetiku, make up, nepoužívejte parfémy.
  • Před opalováním používejte pouze solární kosmetiku.
  • Opalujte se pouze jednou denně.
  • Neopalujte se ve stejný den v soláriu a na slunci.
  • Dodržujte opalovací časy.
  • Opálení je u každého jedince individuální.
  • Citlivost pleti se v průběhu roku liší.
  • Při jedné nebo dvou návštěvách solária nemusí být vidět okamžitý výsledek.
  • Opalovací čas zvyšujte postupně po 1-2 minutách.
  • Vždy dbejte na to, aby nedošlo ke spálení pleti.
  • V tomto případě při dalším opalování čas snižte.
  • Po návštěvě solária se neopalujte na slunci dříve, než po 24 hodinách.
  • Určité léky, antikoncepce a kosmetické přípravky mohou zvýšit citlivost, používejte pouze kosmetiku určenou do solária.

Fototypy

Fototyp 1

Velmi světlá kůže, rezavé nebo světlé vlasy, pihy, modré nebo zelené oči, vždy se spálí, nikdy nepigmentuje, neopálí se, zčervená. Opalování se nedoporučuje.

Fototyp 2

Světlá kůže, světlé vlasy a oči, velmi často se spálí, opálí se do červena a slabě pigmentuje.

Fototyp 3

Středně světlá kůže, tmavěplavé až světlehnědé vlasy, hnědé oči, občas se spálí, někdy se opálí do červena, vždy pigmentuje lehce dohněda.

Fototyp 4

Tmavá kůže, tmavé vlasy a oči, velmi zřídka se spálí, vždy pigmentuje dohněda.

Fototyp 5

Velmi tmavá kůže, tmavé až černé vlasy, prakticky se nespálí, pigmentuje do tmavohněda.

Fototyp 6

Nejtmavší typ, nikdy se nespálí.

Co je tedy správně?

„Sluneční paprsky obsahují tři složky UV spektra,“ říká MUDr. Miloš Vránek - rehabilitační lékař. „Každá složka má různý biologický účinek. UVA podporuje tvorbu ochranného hnědého pigmentu (melaninu). Agresivnější UVB záření způsobuje množení pigmentových buněk a ztluštění rohovité pokožky, čímž se vytváří přirozená bariéra vůči UV záření. Při nešetrném opalování na slunci může UVB záření způsobit zarudnutí až spálení pokožky. Podíl tisíckrát silnějšího UVB záření je v soláriích asi 10krát menší než na slunci. Právě proto lze racionální opalování v kvalitním soláriu považovat za bezpečné. Důležitý je ale přístup zájemců, zde možná více než jinde platí všeho moc škodí.“ Podle Markéty Milkové ze Solárního studia Ergoline v Praze je výhodou solárií (v protikladu k přírodnímu slunci, které podléhá silným výkyvům), možnost opalovat se přesně a individuálně. Pomocí solárií lze dosáhnout sluneční ochrany až do hodnoty faktoru 40. „Pokud někdo opalování přehání. může se samozřejmě dočkat i škodlivých účinků. Při častých návštěvách může dojít k přesušování pokožky. čímž se urychluje její stárnutí. Proto je nutné dbát některých pravidel a znát svůj typ pleti.“

Jak se chovat?

Zásady správného opalování v soláriu jsou téměř shodné jako při vystavování se slunci. Jestliže tedy nemáte žádný základ z přírodního opalování, měla by jste pokožku ošetřit solárním krémem. Solární kosmetika je přesně uzpůsobena požadavkům opálené pokožky. Pokud kůži vrátíme potřebnou vlhkost, udržíme její mladý a hebký vzhled. Dalším důležitým pravidlem při slunění v soláriu je používání solárních brýlí, které tak šetří jemnou pokožku očních víček i oči samotné. Před ulehnutím do solární lázně také ze sebe odstraňte kosmetické přípravky, při styku s paprsky by totiž ,mohlo dojít ke vzniku skvrn. Bezpodmínečnou samozřejmostí je váš dobrý zdravotní stav. Lékař Miloš Vránek k pobytu v soláriu dodává: „Doba jedné návštěvy je stanovena podle typu přístroje. Pohybuje se v rozmezí 12 až 30 minut. Mezi jednotlivými lázněmi by měla být pauza minimálně 24 hodin. Doporučuji nepřekročit během tří týdnů hranici 10 solárních lázní. Poté stačí, pro zachování barvy, jedna až dvě návštěvy každé dva týdny. Mezi opalovacími cykly je vhodné dodržet alespoň měsíční pauzu. Bezprostředně po opalování by nemělo dojít ke styku s přímým sluníčkem. A nejméně 2 hodiny se vyvarovat vody, jinak se účinek lázně sníží. Je ale solárium vhodné pro každého z nás? Lidé trpící kožními onemocněními by se měli o používání solária poradit se svým ošetřujícím lékařem. „Velice často k nám však docházejí klienti mající problémy s lupénkou. Opalování má kladné účinky na stav jejich pokožky, a proto solární slunění využívají celoročně,“ říká Markéta Milková. Často se prý také setkává s otázkou, zda smějí solárium navštěvovat těhotné ženy. „Jde-li o normálně probíhající těhotenství, není potřeba mít obavy. UV paprsky k pokožce plodu nepronikají. Nastávajícím maminkám však spíše doporučujeme přístroje, jež opalují obličej, dekolt a horní polovinu těla. Co se týče drobných jizévek na pokožce, ty opálit nelze. Jsou totiž složeny z tkání. které neobsahují buňky tvořící pigment.“ Užívání hormonální antikoncepce ve většině případů opalování neovlivňuje.

Co na to kůže?

Po dopadu ultrafialového záření na kůži se uvedou do chodu dvě reakce - hnědnutí a tvorba pigmentu. Vlivem UVA se spontánně zabarvují pigmenty, které se vyskytují v kůži. Dochází k přímému hnědnutí. UVB záření aktivuje tvorbu nových pigmentových zrnek, která zvolna vystupují na povrch kůže. Tytéž procesy probíhají i v soláriu. Hnědé zbarvení ze solária je tedy stejně nefalšované jako od přírodního slunce. Podle předních světových fotobiologů rozvíjejí paprsky UV záření při správném dávkování několik biopozitivních účinků. Byly potvrzeny zlepšené vlastnosti proudění krve, léčivý efekt na práci srdce, krevního oběhu i nervového systému. Profesor Michael Holick z Bostonské univerzity tvrdí: „Slunění aktivuje fyzickou výkonnost, posiluje imunitní systém a zajišťuje zásobování kostí vápníkem prostřednictvím slunečního hormonu vitaminu D3. Tento hormon je nezbytný při stavbě kostní hmoty. Příliš málo slunečního záření může mít tedy mít i škodlivé účinky.“

Kam jít?

V současné době se již lze opalovat skutečně na profesionální úrovni. Patří k tomu však především výběr vhodného solárního studia. Jak ale poznat jeho kvalitu? „Zda-li jsou přístroje v tom či onom studiu kvalitní, lze zjistit velice špatně,“ říká Markéta Milková. „Jediným řešením je, zeptat se na tyto informace obsluhy. Důležitým ukazatelem je počet lamp v soláriu - čím vyšší množství, tím výkonnější přístroj. Druhým faktorem je počet nasvícených hodin jednotlivé lampy - po 500 nasvícených hodinách by se lampa měla vyměnit. Dobré přístroje mají také například ventilátory nebo desky upravené podle tvaru těla. Dnes se módními stala tzv. turbo solária, která nabízejí dokonalé opálení v krátkém čase. Tady je nutné znát délku pobytu, která by neměla být delší než 12 až 15 minut. Navíc taková zařízení nejsou vhodná pro začínající návštěvníky ani pro klienty, se světlou pletí. Naopak existují i přístroje, které jsou uzpůsobeny i pro ty, kdož se špatně opalují.“ upřesňuje M. Milková. „Obsluha by měla zákazníkovi určit typ pleti, zeptat se, jak se opaluje a podle těchto hledisek mu doporučit délku pobytu v soláriu.“ Úplnou novinkou jsou i tzv. vertikální solária. Přístroje, ve kterých se můžete opalovat vestoje, sice neumožňují dokonalou relaxaci, zato prý dochází k rovnoměrnějšímu opálení pokožky než u přístrojů horizontálních. Záleží tedy jen na vás, čemu dáte přednost.

Dbejte následujících rad

  1. Opalujte se trpělivě. Ne vícekrát než jednou denně. Během 2 až 3 týdnů se opalujte maximálně desetkrát.
  2. Informujte se na používané UV zářiče a doporučené doby opalování. Nejvyšší doba slunění je 30 minut.
  3. Noste ochranné brýle a používejte solární kosmetiku (ne ochranné prostředky proti slunci).
  4. Užíváte-li léky nebo trpíte kožní chorobou, poraďte se se svým lékařem.
  5. Před opalováním se odličte a ze své pleti důkladně odstraňte kosmetické přípravky. Odložte šperky.
  6. Po solární lázni se nevystavujte přímému kontaktu se sluncem a nejméně 2 hodiny styku s vodou.
  7. Pro vyloučení infekce pečlivě dbejte na správnou hygienu. Vyčistíte-li před každou lázní lehátko, bakterie a houby nemají šanci.
  8. Po opalování vždy ošetřete kůži solárními přípravky nebo hydratačními krémy.
  9. K pravému opalovacímu zážitku patří i správné uvolnění. Zapomeňte tedy na problémy a relaxujte.